TOKIO HOTEL TÄVLING - OBS, LÅNGT INLÄGG!!

Hej. Tänkte skriva lite om my lovers som kommer till Sverige på tisdagen den 8e september. Vilket är om bara några dagar. Seriöst, jag skakar! Ni minns själva då Tokio Hotel skulle komma hit till Sverige, men det blev aldrig av för att Bill, sångaren skulle operera halsen? För många blev det otur att han skulle operera sig, men för mig blev det tur, nu menar jag absolut inte tur för att Bill skulle operera sig, utan för att konserten blev inställd.

Alla pratade om att dom köpt biljett till deras konsert, osv osv. Jag var såklart helt borta, visste inte vad dom pratade om. Men när jag sen förstod att Tokio Hotels konsertbiljetter hade släppts ut, var dom slutsålda. Bra va? Jag blev såklart, förkrossad, verkligen. Jag grät och mina systrar frågade varför jag grät, "Hallå, det är bara ett band"? Men nej det är inte bara ett band. Tokio Hotel, för mig är ja, jag vet inte hur jag ska beskriva det. Deras musik får mig helt enkelt att må bättre, vid svåra stunder då man bara vill försvinna, då är det bara till att lyssna på deras musik och så känner man sig bättre. Jag känner mig, "skyddad" när jag lyssnar på deras musik. Jag vet inte, jag känner mig lycklig och skakig i kroppen. Om ni förstår vad jag menar.

Jag började tycka om Tokio Hotel, första gången då jag hörde Monsoon på MTV. Ny favorit låt direkt, sen började folk prata om bandet osv osv. Det blev fler och fler som började tycka om Tokio Hotel. Jag minns första gången jag hörde Ready Set Go. Jag satt i ett annat rum och hörde min syster kalla på mig, hon sa att Tokio Hotel hade ny låt, jag sprang såklart till rummet där hon var och höjde. Satt och tittade på videon och älskade låten direkt. Så cool video, höh.. Jag, seriöst älskar alla deras låtar! Men låten som jag tycker om, lite extra är Don't Jump. Den får en att känna sig så speciell, låten är så sorglig och, ja jag älskar den helt enkelt. Men alla andra är speciella!

Jag har gjort arbeten om Tokio Hotel i skolan. Det har blivit ett Svenskarbete och ett engelskarbete om dessa godingar! Båda arbetena var redovisning framför klassen. Jag älskar att göra och berätta saker som har med något man älskar att göra. Jag helt seriöst är galen i dom och har förändrats som person efter att ha lyssnat på dom. Nu menar jag inte utseéndesmässigt utan som person, personen inom mig. Jag ser mer framåt här i världen nu, än vad jag gjorde innan.

Ibland, blir jag galen då jag läser Kenzas blogg (A). Då hon skriver mycket om Tokio Hotel, om att hon får åka & träffa Tokio Hotel gratis, och att hon varit på så många konserter osv osv. Men jag förstår henne, hon har ju pengar och det är klart hon åker för att se/träffa dom hon tycker om. Jag hade också gjort det om jag hade haft lika mycket pengar som hon, det hade jag! Jag nästan bokstavligttalat dör för Tokio Hotel och här kommer det roliga jag har inte sett/träffat dom en enda gång. Men som sagt, har man mycket pengar så kan man göra mycket mer och har man vänner som tycker om samma saker som du själv, så kan du göra mycket mer med dom. Inget är roligt ensam! Men seriöst, jag vet inte vad jag hade gjort, eller kommer göra, om jag åker till Stockholm på måndag för att då se Tokio Hotel på tisdagen, jag vet inte.. Jag är sjukt nervös just nu! Jag skakar riktigt mycket och är sjukt nervös, vet inte vad jag ska ta mig till.

Då jag läste på Kenzas blogg att Tokio Hotel kommer till Sverige, fick jag panik. Jag blev såklart överlycklig och chockad! Trodde aldrig att jag skulle få se dom, trodde aldrig att min livs största önskan skulle slå in. Fast det vet vi ju fortfarande inte än, om den kommer göra det. Vi får ju se på tisdag, om jag är där! Efter att jag försökt få mer information på andra hemsidor som till exempel tokiohotelfan & tokiohotel.com så blev jag ledsen. Jag ville gråta, men fick inte ut något. Ni vill förstås veta varför? Jo, här är anledningarna:

Om jag åker:

  • Har jag ingen att åka med
  • Hittar jag i vilket fall inte dit
  • Kommer jag inte få
  • Kommer inte våga

Vet ni? Nu har några av dessa löst, jag har någon att åka med, jag hittar inte dit men my friend gör, jag har pratat med mina föräldrar och det problemet är löst, i think ;p Och det med att jag inte kommer våga, det skiter jag i! Det spelar ingen roll!

Folk har frågat mig om det verkligen är lönt att åka ända till Stockholm för att se Tokio Hotel, om dom inte ens kommer ha konsert, utan bara gå på intervjuer med mera.. Vet ni vad jag tänker då? Känner ni mig? Om ni nu gör det så borde ni inte ens ha ställt den frågan, ni vet vem Tokio Hotel är för mig, jag gör vad som helst för att få se dom. That's it! Jag har svarat på frågorna också, och de var ungefär desamma som mina tankar! Fast inte lika "taskigt". ;P

Tokio Hotel gör så att jag orkar vakna upp på morgonen och hantera en ny dag, de får mig att må bättre!


TÄVLINGEN, HÄR JA! OM NI INTE REDAN VARIT INNE PÅ KENZAS BLOGG SÅ FÅR NI GÅ IN OCH KIKA NU! HON HAR EN TÄVLING, DÄR DU KAN VINNA ATT ÅKA MED HENNE OCH TRÄFFA TOKIO HOTEL! SERIÖST, VEM VILL INTE DET? JAG BLIR LEDSEN AV ATT ENS TÄNKA PÅ DET. JAG SITTER OCH SKRIVER DETTA FÖR ATT ALLA ANDRA SKA KUNNA LÄSA & SE DET, MEN HELST VILL MAN JU HA INFORMATIONEN FÖR SIG SJÄLV FÖR MAN VILL JU HA DEN PLATSEN VISST! MAN VILL JU VINNA! MEN NU SKA VI INTE VARA SÅNNA.. JAG DELAR MED MIG AV INFO, FINNS JU OCKSÅ PÅ KENZAS BLOGG!

Tokio Hotel

Nu har du chansen att få följa med Kenza och träffa Tokio Hotel!

På tisdag kommer Tokio Hotel till Sverige för att göra intervjuer i Stockholm. Kenza kommer förstås vara på plats, och en lycklig vinnare får följa med henne på en exklusiv träff med bandet. Packa väskan med din kamera och två prylar du vill ha signerade och ta dig till stan!

Tävlingsregler

För att du ska ha chans att vinna vill vi vara säkra på att du verkligen gillar TH. Förutom att skriva din favoritlåt och en motivering till varför just du ska få träffa hjältarna i bandet, så vill vi också att du lämnar en länk till någon plats på internet där du tipsat andra om den här tävlingen. Det kan vara ett blogginlägg, en kommentar, inlägg på ett forum eller något annat fint! Har du flera länkar kan du klistra in dem efter varandra med ett kommatecken emellan.

HUR NI ÄR MED & TÄVLAR HITTAR NI PÅ LÄNKEN HÄR & TEXTEN HÄR ÄR TAGEN FRÅN SIDAN:
http://www.universalmusic.se/artister/tokio-hotel/kenza.aspx





<3


Kommentarer
Postat av: Soffy - Tokio Hotel <3

Den tävlingen deltar jag oxå i :D <3

2009-09-03 @ 17:32:50
URL: http://schwarz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag förstår precis dina känslor för Tokio Hotel! Känner precis likadant själv. Helt vansinningt underbara är dem. <3

2009-09-03 @ 20:17:24
URL: http://bleibenimmer.blogg.se/
Postat av: Soffy - Tokio Hotel <3

sv; ja ^^ tack <3

2009-09-03 @ 20:36:19
URL: http://schwarz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0