Hälsan & kroppen

Hello igen! Funderar på en grej, som jag funderat på ett tag nu (inte inte utan längre bak). Är det inte dags för mig att börja gymma nu? Jag har ju velat göra det jättelänge och ändå har det aldrig blivit av. Två gånger innan har jag verkligen vågat ta tag i det och försökt tjata till mig systers konto för att hon ska skriva under. Det behövs ju en som är över arton som kan skriva under så att det dras pengar från kontot. Jag var inte arton och kunde inte ha mitt egna så jag fick kämpa med att försöka få henne att skriva under. Det gick inte, skulle bara bli klydd osv osv. Nu är jag arton, nu kan jag ha mitt egna konto. Pratade med henne idag när jag var i stan, hon ska gymma idag så varför inte hänga på och se hur det är där.. Just när man mår som dåligt så får man sånna ideér, men whaev. Jag är på. Ska ta med mig Minela också, haha.. Vi ska dit med syster och hennes vän, så det blir nog skoj. Ska göra allt jag kan (kommer få träningsverk imorgon :((((((((((((( ), även fast jag inte kommer kunna göra så mycket när jag inte är på topp och inte mår bra. Men det kommer nog gå bra. Vet ni något annat jag börjat göra? Haha.. Kommer dö av skratt! Detta är helt wiiiierd att det kommer från mig, haa? Jag som äter lika mycket som ett djur och alltid är hungrig. Alltid äter på Mc Donalds, när det inte är där så blir det antingen kinamat, pommes eller annat någon annanstans, Max? Ja.. Ni fattar.. Äter ute nästan varje dag och allt mat är skräpmat. Dricker coca cola varje dag vilket inte är bra! Ja, jag ska nog inte forstätta men ni fattar! Jag har börjat tänka på min hälsa! Hahaha.. Lördag och söndag på jobb, när jag skulle äta lunch fick A hjälpa mig med att försöka äta nyttigt, annars brukar jag alltid ta toast med coca cola MUMS! Men till helgen fick det bli Cesarsallad med kyckling, krutonger, tomat och något som egentligen inte ska vara med, något jag egentligen ska strunta i.. Road Irland dressing! MUMSMUMSMUMS! Det är sååå gott! Men som sagt, jag gjorde dressingen själv så jag la inte till så jättemycket majonäs, men lite fick det bli annars blev den inte så krämig och god! ;/ I lördags tog jag en cola light (UE), blev lite svårt. Haha, började nästan böla för jag ville ha vanlig coca cola, min älskling... Men jag tog light och det gick väl bra det med, jag dog inte.. I Söndags (igår) blev det te istället.. Trodde att det skulle bli mycket godare och bättre men vad gör jag? Tar socker såklart, fick heller inte ta mycket hahhaha.. Nu när jag skriver FICK INTE så menar ju jag såklart inte att jag inte fick, utan jag bad A hjälpa mig och hon sa åt mig vad som var bra och inte bra, vad jag helst inte skulle ta och vad jag absolut inte skulle ta.. Så när jag valde te, tänkte jag hälla i socker och som jag alltid gör blir det fullt med socker men jag fick bara ta något liiitet. Det smakade ju inte ens! Smakade vatten med något man försökt blanda i.. Men jag klarade det, haha.. Det slank sakta men säkert ner.

Jag har funderat, jag vill försöka äta så nyttigt som möjligt och mindre onyttigheter.. Godis osv osv.. Men just nu sitter jag här med en godispåse som frästar mig, jag kommer äta det vet jag.. Men jag försöker ta det lugnt lite. Idag förstörde jag min "plan" eftersom att när jag åt på Gilli Vanillie (namn) så blev det ljust bröd när jag likabra kunde tagit mörkt, blev coca cola som jag helt klart glömde bort! (Det gjorde jag, jag skojar inte) Kunde ju ha tagit något helt annat eller bara vanligt vatten.. Men jag hatar att dricka vatten, det e inte gott ju. :( Men nästa gång ska jag försöka att inte glömma, bbuuuut its hard! Det är skitsvårt att välja bort något så mycket godare för att ta något man inte tycker om.. .

Så, jag har tagit beslutet att försöka äta så nyttigt som möjligt och sluta upp med Mc Donalds varje dag och annan utemat som man kallar det. Ska även ikväll, till ett gym och se hur det fungerar där och såå. Provträna, kommer säkert börja men man vet aldrig.. Det är så tight just nu med skolan, jobben, praktiken kommer också, körkortet kan jag likabra ta nästa år eller aldrig alls.. Ja ni fattar, men jag vill må bra.. Jag vill detta. Så vi får se hur det blir! Ska bli skoj åå se hur detta kommer att gå, kommer jag börja gymma.. Kommer jag gymma regelbundet eller kommer det bli några gånger i början och sen strunta i det totalt sen som alla brukar göra? Kommer jag lyckas med att äta nyttigt under dagarna? Fan. Hur ska jag göra? Jag kommer ju såklart inte klara mig helt från godis och sånt?! Får nog göra något slags schema.. "Får bara äta onyttigheter en gång i veckan"?! Hur låter det? Haha.. Åh, jag vet inte! Vi får se.. Jag kommer såklart äta mer, det vet jag.. Men det är värt ett försök, jag ska försöka och det är jag stolt över!:)

Snart kommer magmuskler och såååååånt.. (Skojar, herreguuuuuuuuud!) Haha:)

Varsågod, läs romanen och hoppas du tycker det var skoj! Nej nu ska jag sluta skriva massa dumheter.. Ska vila lite, får se vad jag hittar på med tills syster slutat jobb och hämtar mig och Minela. We'll see! Vill också till badhuset för att simma lite.. Låter hur skoj som helst! Nu låter jag som en tränarmänniska (det är jag icke) men jag älskar sport. När jag väl är med och sportar såklart, hahha... Nu började jag igen, ska gå. Förlåt för det långa inlägget! Kram.


Kommentarer
Postat av: jenny-

Kul med träning! men jätte jobbigt att gå dit regelbundet och äta rätt och allt sånt. Jag antar att du inte vill gå upp i vikt eller du kanske bara vill få lite muskler? :)Lycka till!

2010-01-12 @ 14:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0