Ny kamera

Hojhoj. Sitter just nu i vardagsrummet och gör inte så mycket, musik för det mesta. Idag har jag bara varit i skolan och inte så mycket mer, hah. Ska se om det finns något skoj på tv ikväll för jag känner verkligen att jag måste vila ut, så det passar perfekt med tvtittande och sedan att sova. Men några grejer måste lösas innan jag kan slappna av, pouh.. .

Vet ni, jag har en ny digital kamera. Vad betyder det? Jo, att det kommer komma massor med bilder! Kanske varje dag, fast det tror jag inte att jag orkar. Haha, vi får helt enkelt se. Eftersom att jag tvunget ville ha en kamera så ville jag ha den såklart så fort som möjligt, i söndags ville jag köpa den på Expert men såklart skulle de ha stängt på söndagar. Igår kunde jag heller inte köpa den eftersom att jag var i Danmark hela dagen, bokstavligt talat. Hela dagen! 05.00-01.30 dagen efter. Men jag överlevde! Hih, iallafall. Så istället för att vänta till idag, haha! Så bad jag lillasyster att köpa den åt mig, gav henne pengar och ja när jag kom hem låg den på min säng.. Den var så gullig, låg där och väntade på mig.. Hahahha, skooooojar! Gud.. Uttråkad människa! Jag har iallafall testat den och den är sjukt bra! Jag behövde ju inte testa den egentligen eftersom att F har en precis likadan kom vi fram till haha! Fast min är silver och hennes är svart. :) Jag hittade även att man kan redigera sina bilder på kameran, det kan man säkert göra på flera andra eller alla?! Men jag har inte koll! Haha, jag blev seriöst chockad över hur bilderna blev förändrade. Alltså, inte säger jag att man har dålig hy, absolut inte. Men när man tar bild och sedan ändrar den. Så sparas orginalbilden också, när man sedan gämför bilderna. Seriöst, man blir ju nästan rädd!:/ Haaha.. Don't like it, ska helst vara orginal! =) Men blir bilderna fula kan man ju alltid piffa upp dem lite med annan skärpa, kontrast med mera. You know! ;)

Åh, sitter och tittar på nyheter.. Jag gillar inte nyheter, det är så sorgsamt när man hör allt farligt här i världen. Man blir alltid så ledsen och arg inombords, man vet inte vad man ska göra åt allt som händer. Sedan att allt farligt som händer, kan man ju inte göra så mycket åt förutom att försöka skydda sig så mycket som möjligt. Stanna inomhus och sådana grejer, fast det är ju inte så kul att sitta inne hela tiden. Ai?

Nu ska jag göra annat, kramkram.


Kunde inte ta kort på kameran med den, hah! Så det fick bli såhära.
Ja, jag vet att jag kunnat fota med webcamen, men orka så dålig bild?
Ni ser ju så bra på denna bilden, visst?:) Och ni ser redan hur bra bilden blir! =)


Jag igår i Denmark, Copenhagen 010310.♥ Glad och förväntansfull!
Denna är från F's kamera, alltså likadan. Lite småsuddig men skitbra ändå, visst!=)
Har flera stycken från igår, men jag tänker inte lägga in bilderna än. Det får
bli en annan dag. Ni kan vänta!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0