FÖRÄLDRAFRITT

Hello!
Igår såg jag ju på föräldrafritt och asså.. Vad ska man säga? Jag har inte sett det tidigare men fyfan vad underhållande det är. Haha, vet inte varför men man fastnar direkt för det. En sak förstår jag inte? Varför ska man lämna sitt barn tillsammans med några andra barn i samma ålder, i ett hus. Där de sen ska bo tillsammans utan föräldrar? Sen får de pengar som de ska handla för? Asså, okej de kanske lär sig senare, efter ett tag. De kanske lär sig hur de ska hantera pengar och så. Men aldrig att jag lämnat mitt barn sådär och låtit det göra hur den själv vill. I tv till och med? Sjukt!

Sen bråkar barnen såklart också med varandra och föräldrarna eller någon annan vuxen kommer in "vid nödlägen" eller om barnen behöver hjälp med något. Asså, vaaaaaa? Programmet är väldigt underhållande. Man liksom fastnar för att se hur barnen klarar sig och så, om de klarar av att ha pengarna i tre dagar och bara köpa det de behöver. Osv osv. Men nej, jag tycker ändå inte att det är bra för barnen.

Att flickorna också hittade några låtsas ciggaretter, what?! Barnen är tio år om inte någon nu var yngre och äldre. Men man kunde åtminstånde ta bort dessa "låtsas" cigg från barnen och inte låta dom använda pengarna på att "låtsas röka". Vissa lekte ju till och med att ciggen var riktiga. Ah, don't get it.

Här är en bild på flickorna som är med i programmet iallafall. Bild lånad från google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0