Vad hände?

Just det, igår skrev jag ju att jag skulle försöka plugga lite teori och titta lite i teoriboken. Sen skulle jag också försöka fixa en grej med tandläkarn. Tvätta och sova ut ordentligt? Ja. Jag klarade de sista två. Det andra sket sig. Såklart ska det viktigaste inte göras. Jag vet inte, jag gjorde inget speciellt idag. Förutom att jag städade här hemma och hjälpte till lite här och där. Sen låg jag bara i sängen och tog det lugnt.

Jag förstår inte. När man är hemma och är ledig så blir man så lat. Man orkar inte göra något, tänker alltid att man kommer göra det viktiga senare. Det kan vänta liksom.. Varför inte? Och så blir det aldrig av.

Men när man jobbar och har "tid att passa" så blir det mycket bättre. Till exempel att man jobbar och när man kommer hem så kan man plugga lite. Eller om man börjar på eftermiddagen så kan man plugga lite innan man sticker till jobb. Så var det för mig, men nu när jag inte jobbar så mycket så blir det fan bara latmänniska!!! Åh, blir så arg på mig själv. Vad ska man göra liksom? Ska försöka skriva ner på en lapp vad som SKA göras. Sen när det är gjort kan man ligga och dega om det är så tvunget. Haha..

Nej nu går jag, så jag inte sitter och klagar för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0