Jag tror att jag mår bra nu

Helloooo!
Längesen, jag vet! Men jag har som sagt inte mått så jättebra, eller jag kan säga att jag inte mått bra alls, de senaste dagarna/veckorna/månaderna? Ja iallafall, jag mår bättre nu!

Allt detta skit som funnits i skallen har nu nästan spolats iväg. Jag var så trött på allting, orkade inte med körkortet längre, ville inte slösa massa pengar på det i onödan när det ändå inte gick. Tänkte jag! Sen så jobbade jag mycket och hade knappt tid att "njuta av livet" men sen tänkte jag ändå, vad ska jag njuta av? Fanns liksom inget. 

Nu har jag fått mitt körkot, fick det igår! Fan vad skönt, massor som frösvann från huvudet just när jag fick höra att jag blev godkänd! Nu kan jag äntligen börja spara mina pengar på riktigt. Okej, efter en sak till och sen kan jag börja spara ordentligt! Vill verkligen lära mig spara, jag kan spara men jag vill lära mig spara mycket! 

Så nu behöver jag inte slösa pengar på körkortet, utan nu gäller det att spara lite och sen så jobbar jag en hel del nu också. Tycker det är bra för jag vill ju ha pengarna. Sen är grejen också att det är klart att man vill ha tid till att ta det lugnt och bara leva men det får komma i efterhand, har inget annat val liksom. 

Nu sitter jag här, riktigt trött efter dagens jobb. Började 9.55-19.15, ja.. Jag vet, jag är hur trött som helst! Blev en heeel dag idag, även om det inte skulle bli det. Men jag klagar inte, dagen gick riktigt fort! Har kokat potatis, som jag ääääälskar nu! Jag har ju alltid olika perioder då jag har någon favoriträtt som jag äter, varje dag! Haha. Så nu är det kokta potatisar som gäller, och har gällt ganska länge nu. Tröttnar aldrig! 

Jag kokar några potatisar, skär dom i några små bitar (inte jättesmå, men inte jättestora heller) och det är bara för att de ska bli färdiga snabbare. Sen sätter man i salt såklart och när det är klart så mosar jag potatisen lite. Inte så som potatismos utan så det blir lite bitar, men inte mycket. Sen så äter jag det så, med Creme Fraiche, stavas det så? Jag är verkligen supertrött och orkar inte kolla upp det. Ni fattar vad jag menar iallafall! 

Och ja, jag vet.. Torr mat! Men jag är torr, haha. Nej men gillar torr mat, äter inte mycket tillsammans med massa sååser, gillar det inte. Vet inte varför, skojar... Jag gillar inte att testa om det är gott! Haha.. Så jag nöjer mig med torr mat istället. 

Fast just idag tog jag inte creme fraiche, utan jag äter potatisen tillsammans med sallad istället. Där i, tomat, sallad och jag vet inte vad syster la i men det är något som gör smaken godare, någon krydda och något.. Som ser ut som olja? Kanske inte? Strunt samma, något är det iallafall. Hahaha, asså jag är såå trött! Vill bara lägga mig, men jag har lovat pojkvännen att vi ska sitta uppe länge ikväll. "Jaja", jag lovade honom samma sak igår också men glömde att jag skulle jobba tidigt idag. Och det ska jag imorgon också, men det var inte planerat. Så ah, fick lite extra tider i veckan. Skönt, ändå? Även fast jag velat ha lite sovmorgon, hehe. Får ta det på söndagen istället då! 

Ne, var det verkligen bra att jag började blogga igen? Här får ni en lång roman att läsa! Haha. Kram på er!!!!

Btw, jag har gått ner 4 kg under dessa dagarna/veckorna, mm.. Good!!


Kommentarer
Postat av: H

heej :D



hur är det med killen? jeste i sad tillsammas ?

ja sam raskinula s mojim momkom, jag har ju kommentarat din blogg för någon månad sen, att min pappa inte tyckte om att jag har kille u bosni.

2011-03-18 @ 12:09:13
Postat av: H

Hoce li din kille doci vamo kad hittas boende och jobb eller? Du kanske inte ens fundeat på det? Hahaah



Izvini sto te pitam, kanske är lite privat ali eto jag undrar bara

Jag tog ju slut med min eftersom att min pappa nije bio bas za to, nije mu bilo okej att jag ska ha nekog iz bosne…jer ne zna jel samnom radi ”koristi” du vet vad jag menar..alltså radi tog da ja ovde zivim a on dole…. Så att..

Men jag hoppas jag hittar en annan opet nu i sommar. I ako bi mi islo dobro veza ,skulle ja kanske ta honom hit.



Gillar din blogg!

2011-03-18 @ 12:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0