MINELA - minnen med dig, eller vad säger du?

eftersom att jag inte har något att göra och att det var ett tag sen jag skrev ett "roligt" inlägg och även ett sant inlägg om vad som hände en fredag, den 13. nu tänkte jag skriva om en skoldag med samma människa, Minela. ja, det finns många sånna härade historier om mig och henne som små. jag har så mycket att berätta om, men just nu håller vi oss för det jag kallar "DET VAR DE HÄR TVÅ SMÅTTINGARNA". seriöst, jag fattar inte att man gör som vi gjorde! men men, vi var vi! ;D

det var en vanlig skoldag och vi tyckte som vanligt då att skolan var tråkig så vi kom på att rida rygg - vem gör något sånt på skoltid? inomhus också!? ja, vi gjorde det iallafall. så vi bestämde oss för att jag skulle rida på minelas rygg, hon gick runt där var vi brukade ha lektion och en städarvagn stod i ett hörn. så minela ville ha kul så hon släppte mig på städarvagnen och såklart finns det vatten i en av hinkarna och det vältes såklart när hela jag åkte på det. allt vatten bara åkte ut över golvet. jag blev blöt om gumpen och vi försökte smita därifrån. haaaaaaaaaaaaaahahahhahaa, jag minns att jag hade uppsatt hår och minela hade två pippilåttor, när vi kom fram till toaletterna kom en kille fram och tog oss i håret och gick med oss till städerskan och hennes vagn där vattet var utspillt. han sa något i stil med: det var de här två småttingarna. och vi var riktigt känsliga som små och ville gråta men även skratta. men vi fick ta bort allt vatten och städa där vi gjorde det orent. alla stod runt oss och tittade på. hmm, detta var såååå skoj!

haha, ohnej. jag har såå många minnen med denna minela. det är inte klokt, men just nu.. träffas vi inte alls. vi var bästisar sen små till nian. när gymnasiet började för oss, var det hejdå för oss. vi slutade träffas och nu träffas vi inte alls. bara om någon av oss fyller år så vi bjuder varandra eller något annat. men imorgon är det konsert och där ska vi banemej träffas! :) hiihhi, sen på söndag ska vi umgås. sitta och fika och ha det skoj, snacka om gammalt osv osv.

jag har tyvärr ingen bild på mig och minela just nu, men vi ska nog ta och fixa nya snart. lovar! då ska ni få se vem denna människa är, vem denna varelse är, haha. vem det är som jag haft ett så roligt liv med som liten!
ni minns väl när jag berättade om en fredag, den 13. då vi cyklade ner från en backe - STOR backe, med knutna cyklar. vi föll från cyklarna i farten och rullade ner från kullen med cyklarna rullande efter OM inte över oss också. jag fick sår, inte minela. hmm? hahaha. men skoj var det! jag lovar att jag kommer komma med fler historier! :)

Kommentarer
Postat av: miinela.

haha varelse ?? va e dt :O

2009-04-11 @ 11:48:42
Postat av: amela

svar till minela:

hahhaa, är du dum?:D

tro man inte vet vad varelse är, hahahha.

det är typ ja, något som rör sig på gjorden. du är en varelse, jag är en varelse, djur är varelse. HAHA, trög :D

2009-04-11 @ 16:12:16
URL: http://amelath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0