Körskolan igen & nu jobb!

Tja! Är hemma från stan nu, först stack jag ju till körskolan igen med Elin och sen följde hon mig till mamma. Sen stack hon till tandläkarn om någon vill veta;) Och jag hjälpte mamma.

Jag måste skryta lite! Haha. Idag var det första gången jag gjorde prov, kunde ingenting, hade inte läst i böckerna, ja - ingenting. Så satte jag mig framför datorn för att göra prov, som man ska göra med hjälp av boken. Jag fattade ingenting, kunde inte hitta svaren! Som jag skrev i förra inlägget påbörjade jag ett prov bara.

När jag sen gick dit igen, så gjorde jag om provet och denna gången hann jag göra alla frågor och svara på alla också. Där är 70 frågor, 64 är godkänt! Så jag gjorde så gott jag kunde, eller ja jag kände mig jättestressad i med att jag inte gjort det innan på 50 minuter + att detta var HELT nytt för mig. Stressigt! Haha. Iallafall, så denna gången sket jag i att läsa i boken för att leta efter svaren, jag använde bara den smala boken där det fanns alla dessa "skyltar/märken" ni vet? Så, det fanns vissa frågor som jag kunde fatta lite själv, vad man bör göra och inte göra. Där gissade jag och kryssade i det jag själv trodde man skulle göra, andra som jag inte alls visste försökte jag hitta men kunde inte så istället försökte jag fortfarande tänka vad jag själv hade gjort om jag kört bilen. Sen fanns det såklart också frågor "vad menas med denna skylten?" osv osv! Men mitt resultat blev 47 poäng!!!!! Kan ni fatta? Inte godkänt men hallå, first time! Fatta vad glad jag blev haha, kände mig helt stolt!

Först tänkte jag, vad har jag gett mig in på? Nu kommer det bara bli mer jobb och mer stress! Men nu när jag gjort detta så känner jag att jag kan! Detta är sjukt bra! Första gången och redan 47 poäng! Jag hade inte ens läst i boken! Jag måste börja sätta mig ner och försöka läsa genom alla böckerna så jag liksom vet vad det handlar om. Än att jag istället inte vet något alls och sitter där helt ovetandes! =)

Men nu ska jag byta om och ner mot stan, ska träffa mina bästa innan jag börjar jobba. Ska bossa över er småungar!;) (De som jobbar med mig) HAHAH! Nej, jag skojar bara. (Det märks att jag är på gott humör?=D) Ha det bra! PUSS.


Kommentarer
Postat av: Emma Green

nu blev jag stolt över dig amela ;) haha. första gången jag gjorde ett prov fick jag på 30 poäng, hahaha :P snart dax att boka uppkörning och uppskrivning för din del ju ;) haha ;D

2010-04-21 @ 17:06:57
Postat av: amela

Haha, tack tack!;) Haha ja men det är bra det med:) HAHHAHA, absolut! Har redan bokat;) hahaha.. nejdå=)

2010-04-21 @ 21:28:26
URL: http://amelath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0