BADHUS

Hejsan!
Jag kom & tänka på att det var ett bra tag sen som jag var på ett badhus och tog några simtag. Haha, asså jag jobbar ju på badhuset, hjälper små barn simma. Men jag är inte där så ofta. Men jag tycker verkligen om det, jag tycker om att säga åt barnen vad de ska göra och jag tycker om att lära dom något. Jag tycker om att jag gör någon nytta, om man kan säga så? Att lära barnen något som de kan behålla och använda sen i livet! Att lära sig simma!

Men det är inte det jag skulle ha sagt, utan innan när jag var där som mest så var jag alltid i vattnet och rörde på mig. Senare med tiden blev jag mindre och mindre i vattnet. Var mest på kanten just för att jag kanske varit och jobbat någon annanstans först och sen kommit till badhuset utan badkläder. Kan ha varit olika anledningar. Men nu känner jag att jag saknar det. Dels för att jag vill fortsätta lära barnen och dels för att jag vill röra mig lite i vattnet samtidigt. Det är ju kanon! Man "tränar" samtidigt som man jobbar eftersom att man rör sig ganska mycket. Du går mycket i vattnet och ska visa alla vad man ska göra. Sen ska du gå till varje barn och kolla så de gör allt rätt. Är du i det lite djupare vattnet så rör man sig ännu mera. Om man är så kort som mig så når man inte botten, buhu!=( Hahaha. Så då får man jobba med benen hela tiden vilket är super. Sen ska man också simma efter barnen för att se så de gör som de ska och vissa barn ska simma utan dyna och då är det extra viktigt att simma efter eller "med" barnen så inget händer så att säga. 

Åh, vet inte varför men har verkligen fått igång min "tränings känsla" nu. Vill bara träna!

Bild lånad från google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0