det dära med att ta ansvar

Hallåå.
Jag har alltid haft svårt för att ta ansvar, jag tror jag behöver ett test där jag kan ta ansvar för mina egna beslut och ta ansvar för andra. Jag förstår inte varför jag har så stort problem med att ta ansvar. Alltså, jag har ju jobbat/jobbar på ett badhus där jag brukar ha ansvar. Det är ju något? Men jag förstår inte, när det gäller egna beslut och så, så blir det alltid så svårt för mig. Jag vet inte om jag vågar ta det beslutet. Tänker så mycket då, kommer det bli rätt? Kommer det gå fel? Kommer jag klara det, kommer jag inte? Asså massor.. Jag vet inte varför och jag vill seriöst få bort detta. För jag vill kunna ta ansvar!

En sak som gjorde eller "visade" att jag kunde ta ansvar, eller att jag kan men vågar inte riktigt. Det är när jag och lillasyster åkte till Bosnien nu i oktober. Jag bokade resan och så var jag ansvarig för henne under resan och under tiden vi var där nere. Det kändes inte alls så svårt, kändes precis som vanligt. Som om vi var hemma, eller hur jag ska säga det.

Om jag kan ta ett så stort ansvar och åka till ett land som ligger 24 timmar från Sverige med min lillasyster. Varför kan jag inte ta egna beslut och göra som jag vill utan att jag tänker massa grejer, om jag kommer klara det eller inte. Osv!

Fan, om det vore enkelt detta!

Första bilden är på båten, påväg mot Bosnien. Andra bilden är tagen i Bosnien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0